Friday, June 28, 2013

ျမန္မာျပည္မွာ Time မဂၢဇင္း ပိတ္ပင္သင့္မသင့္

 
ဦးေက်ာ္ဇံသာ
ျမန္မာႏိုင္ငံအေၾကာင္း၊ ျမန္မာဗုဒၵဘာသာတို႔အေၾကာင္း ေဝဖန္ေရးသားထားတဲ့ ေဆာင္းပါးတပုဒ္ကို ျမန္မာျပည္သူကို ဖတ္႐ႈခြင့္ ေပးသင့္မေပးသင့္ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သတင္းစာဆရာႀကီး ဦး၀င္းတင္၊ ျမန္မာသတင္းသမဂၢဥကၠဌ  ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္တို႔နဲ႔ ဦးေက်ာ္ဇံသာ ေဆြးေႏြးသံုးသပ္ထားပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ "The Face of Buddhist Terror"  Time မဂၢဇင္းမွာ ဒီေဆာင္းပါးဟာ အခုတေလာ ျမန္မာႏုိင္ငံကို အေတာေလး ဂယက္ရိုက္ခက္ေနတဲ့ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာျပည္သူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဒီေဆာင္းပါးကို ျမင္ရဖတ္ၾကရဦးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့လဲ ဒီေဆာင္းပါးရဲ႕ေရးသားခ်က္ကို လက္မခံႏိုင္တဲ့အတြက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေရးေပၚကာလ စီမံခန္႔ခြဲေရး ဗဟိုေကာ္မတီက ေၾကျငာခ်က္ထုတ္ျပီးေတာ့ ဒီေဆာင္းပါးကို ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွာ ပိတ္ပင္လိုက္ပါတယ္။ ဒီပိတ္ပင္တဲ့ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ဆရာဦးဝင္းတင္ရဲ႕သေဘာထားကို ပထမဦးဆံုး ၾကားခ်င္ပါတယ္။

ဦးဝင္းတင္ ။ ။ ကမာၻႏွင့္အဝွမ္းၾသဇာရွိတဲ့ စာနယ္ဇင္းေတြကေတာ့ ဘာဘဲေျပာေျပာ လြတ္လပ္တဲ့ စာနယ္ဇင္းေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို သူတို႔ သေဘာမေပါက္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ ျပည္တြင္းက သေဘာကေတာ့ ဘာလဲဆိုေတာ့ ျပည္တြင္းက မီဒီယာေတြကို သူတို႔ လည္ပင္းညွစ္ခ်င္သလို ညွစ္ရမယ္မွန္း သိသလို အျပင္ ျပည္ပမီဒီယာေတြကိုလည္း သူက လည္ပင္းညွစ္ခ်င္တာေပါ့။ လည္ပင္းညွစ္လို႔ မရရင္ေတာင္မွ ျပည္ပမီဒီယာေတြကို လိမ္လည္ခ်င္တယ္၊ လွည့္ဖ်ားခ်င္တယ္၊ ဟန္႔တားခ်င္တယ္ေပါ့။ အဲဒါေတြရွိေနတယ္လို႔ က်ေနာ္ ယူဆတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သူတို႔လုပ္ရမယ့္ကိစၥဟာ ဘာလဲဆိုေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္တိုင္ ကိုယ့္ဘက္ကေနကိုယ့္ ထိန္းသိမ္းဖို႔ ေျပာင္းလဲဖို႔ သို႔မဟုတ္လည္း မွန္ကန္စြာ တုန္႔ျပန္ဖို႔ လိုတယ္ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ပံု မရေသးဘူးလို႔ က်ေနာ္ အဲဒီလိုပဲ ယူဆပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဆိုေတာ့ ျပည္ပမီဒီယာေတြဘက္က ေစာင့္စည္းအပ္တဲ့ က်င့္ဝတ္ေကာ မရွိဘူးလား။ ျပည္ပမီဒီယာေတြဘက္က ေစာင့္စည္းအပ္တဲ့က်င့္ဝတ္ ျမန္မာႏိုင္ငံလို အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလႏွင့္ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ျပည္ပမီဒီယာရဲ႕ေရးသားခ်က္ဟာ တခါတခါ သူတို႔ရဲ႕လုပ္ငန္းလမ္းစဥ္ကို ေႏွာက္ယွက္တာေတြ အဟန္႔အတား ျဖစ္သြားေစႏိုင္တာေတြ ရွိေကာင္းရွိလာလိမ့္မယ္။ အဲဒါမ်ိဳးေတြက်ေတာ့ ဘယ္ဘက္က ေစာင့္စည္းရမလဲ ဆရာ။

ဦးဝင္းတင္ ။ ။ အဲဒါကေတာ့ က်ေနာ္ကေတာ့ ထင္တာကေတာ့ ကိုယ့္ဘက္က ကုိယ္ေကာင္းဖို႔ပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ကိုယ့္အလုပ္ကိုလုပ္ျပီးေတာ့ မွန္မွန္ကန္ကန္လုပ္ရင္ ျပည္ပကေနျပီးေတာ့ လြဲမွားတဲ့ အယူအဆေတြ ေပၚလာရင္လဲ ဒါေတြကေတာ့ ကုိယ့္ဘက္ကမွန္ေအာင္ ျပင္ဖို႔ပဲလိုတယ္။ က်ေနာ္ ဥပမာ ဒီေန႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ေျပာတဲ့ စကားေလးတခုရွိတယ္။ တိုင္း(မ္) မဂၢဇင္းကေနျပီးေတာ့ မြစ္စလင္ကိစၥေတြကို ဦးဝီရသူ ဘာတို႔ ေရးတာႏွင့္ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ဒီကမာၻ႔မဂၢဇင္းေတြ၊ ဘာေတြကေနျပီးေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ဘာသာေရးအေပၚမွာ ေဝဖန္လာတယ္ ျပစ္တင္လာတယ္ တိုက္ခိုက္လာတယ္ဆိုရင္ ကုိယ့္ဘာသာ တရားေပၚမွာ အျခားသူမ်ားကေနျပီးေတာ့ လြဲမွားတဲ့အျမင္ေတြ ျမင္မလာေအာင္လို႔ ကိုယ့္ဘက္က ေသခ်ာျပဳျပင္ဖို႔လုိတယ္ ကုိယ့္ဘက္ကေနျပီးေတာ့ မွန္ကန္တဲ့ တုန္႔ျပန္မႈ၊ မွန္ကန္တဲ့ ရပ္တည္မႈ ရွိဖို႔လိုတယ္လို႔ ေျပာသြားတယ္။ က်ေနာ္က အဲဒါ သေဘာက်တယ္ဗ်။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူမ်ားေတြက ကိုယ့္ကို အျပစ္တင္လာရင္ အျပစ္တင္တာခ်ည္းပဲ ေျပာမယ့္အစား ကိုယ့္ဘက္ကေကာ အဲ့ဒီအျပစ္တင္တာႏွင့္ ကင္းလြတ္ေအာင္ ကိုယ့္ဘက္ကေနျပီးေတာ့ အမွားကင္းစင္ေအာင္ အျပစ္ကင္းစင္ေအာင္ သို႔မဟုတ္လည္း သန္႔စင္ေအာင္ ကိုယ့္ဘက္က လုပ္ဖို႔ ရပ္တည္ဖို႔ လုိတယ္လို႔ က်ေနာ္ ယူဆပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီဗမာျပည္ႏိုင္္ငံေရးအေျပာင္း အလဲေတြႏွင့္ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ျပည္ပစာနယ္ဇင္းမ်ားကေနျပီးေတာ့ ကုိယ္ႏွင့္မႀကိဳက္တဲ့ ကိုယ္ႏွင့္မလိုလားတဲ့ သို႔မဟုတ္လည္း ကုိယ္ကေနျပီးေတာ့ အေလ့အထမရွိတဲ့ ပုံစံေတြႏွင့္ ေရးသားလာမယ္ ေျပာဆိုလာမယ္ဆိုရင္ ပထမဦးဆံုး သိသင့္တာက ကိုယ့္ဘက္ကိုယ္ ျပင္ေပးရမယ္ ကိုယ့္ေပၚမွာ အထင္မလြဲေအာင္ ကိုယ့္ေပၚမွာ ဒီအယူအဆေတြ မေမွာက္မွားေအာင္ လုပ္ဖို႔ပဲ။ အဲဒါ ပိုျပီးေတာ့ အေရးႀကီးတယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။ သြားျပီးေတာ့ သူမ်ားကို ျပန္လက္ညိုးထိုးေနမယ့္အစား ကိုယ့္ဘက္ကေနကုိယ္ အျပစ္ကင္းေအာင္လို႔ ျပင္ရမယ္ ေျပာင္းရမယ္ အဲဒီလိုပဲ ယူဆပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ဆရာ ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္ကေကာ ဘယ္လိုသေဘာရပါသလဲ။

ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္ ။ ။ ဒီအခုလိုမ်ိဳး တိုင္းမ္ မဂၢဇင္းကေနျပီးေတာ့ ဦးဝီရသူရဲ႕ ဓာတ္ပံုကိုေဖာ္ျပျပီးေတာ့ ဒီဗုဒၶဘာသာနယ္ပယ္မွာ အခုျဖစ္ေနတဲ့ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕တိုးပြားလာတဲ့ အစြန္းေရာက္အဖြဲ႔ေတြအေႀကာင္း ေရးတဲ့ကိစၥကို က်ေနာ္အေနႏွင့္ကေတာ့ ျမန္မာျပည္ကို ထိခုိက္ေအာင္လုပ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ မျမင္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ ဘာသာေရးႏွင့္ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ တင္းမာမႈေတြေပၚေနတာ ဟိုးေရွးေရွး တုန္းကဟာေတြကို ခုနထားလုိ႔ ဒီ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ခြဲေလာက္က ေပၚခဲ့တဲ့ဟာေတြထဲက အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ေျပာမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အတိမ္းအေစာင္းမခံႏိုင္တဲ့ အေနအထားကို ေရာက္ခဲ့တာပါ။ ေနာက္ျပီးေတာ့ အဲဒီေနာက္ပိုင္း မိတၳီလာမွာ ဥကၠံမွာ လာရွဳိးမွာ ဒါေတြ ဆက္တိုက္ ဆက္တိုက္ ျဖစ္လာတဲ့ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ မွ အခုက်ေတာ့မွ ဒီတိုင္းမ္ မဂၢဇင္းကေနျပီးေတာ့ ဒီကိစၥကို ေရွ႔တန္းတင္ျပီးေတာ့ ေဖာ္ျပလိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ဒီတုိင္းမ္ မဂၢဇင္းႀကီးကေနပဲ ဟုိတုန္းကဆိုလို႔ရွိရင္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသလို တကယ့္သာသနာ အာဇာနည္ႀကီးေတြကိုပဲ သူတို႔မဂၢဇင္းရဲ႕မ်က္ႏွက္ဖံုးမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးတယ္။ ေရႊဝါေရာင္သာသနာ့ လႈပ္ရွားမႈ ျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္တုန္းကလည္းပဲ ဒီေရႊဝါေရာင္သံဃာေတြႏွင့္ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ သတင္းေတြကို တိတိက်က် ေဖာ္ျပေပးခဲ့ဖူးတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေဒၚေအာင္္ဆန္းစုႀကည္ႏွင့္ပတ္သက္ရင္လည္းပဲ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရးကို အားေပးတဲ့သေဘာပါတဲ့ ေဆာင္းပါးမ်ိဳးေတြ ေနာက္ျပီးေတာ့ မ်က္ႏွာဖံုးေတြကို သူတို႔ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေတြကို အကုန္လံုး ျပန္ခ်ံဳျပီးၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ တုိင္းမ္မဂၢဇင္းဟာ ဒီကိစၥကို ျမန္မာျပည္ကို နာရေကာင္းတက္လို႔ နာရေကာင္းေစရဲ႕ ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳးႏွင့္လုပ္တယ္လို႔ေတာ့ က်ေနာ္ မျမင္ပါဘူး။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ နာရေကာင္းေစရယ္လို႔ မဟုတ္ဘူးေပါ့ ဆရာ။ ဒါေပမယ့္လည္း ျမန္မာျပည္ဘက္က  တခ်ိဳ႕ရဲ႕အျမင္က ဒါဟာ အျဖစ္မွန္မဟုတ္ဘူး။ ဦးဝီသူရ ဆရာေျပာသလို အဲ့ဒီ နမူနာကိုေျပာရင္ သူႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ ေဝဖန္ႏိုင္တယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ ဗုဒၶဘာသာတစ္ခုလံုးကို သူတို႔ေဖာ္တဲ့ ပံုရိပ္ဟာ တိမ္းေစာင္းေနတယ္လို႔ တခ်ိဳ႕က ေထာက္ျပႀကပါတယ္။ အဲဒါသူတို႔က နစ္နာေစလို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ျဖစ္လာတာကို ေျပာတာ ဆရာ။

ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ သတင္းစာတစ္ေစာင္ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ အထူသျဖင့္ ဒီလုိမ်ိဳး အရွိန္အဝါႀကီးတဲ့ မဂၢဇင္းေတြရဲ႕ ဒီအရွိန္အဝါေႀကာင့္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကေတာ့ အနည္းႏွင့္အမ်ား ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္လုိ႔ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ရွိမယ့္အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ က်ေနာ္ ျပန္စဥ္စားႀကည့္တဲ့အခါ က်ေတာ့ အခုေလာေလာဆယ္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တိုင္းမ္မဂၢဇင္းက မေဖာ္ျပခင္ကတည္းက ျမန္မာႏိုင္ငံ လူမ်ိဳးေရးႏွင့္ ပတ္သက္တဲ့ မုန္းတီးမႈေတြ ပြားလာတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ အဓိကရုဏ္းေတြ  ျဖစ္ျပီးေတာ့ လူေတြ အမ်ားႀကီး ေသၾကတယ္။ ဒီလိုအေနအထားမ်ိဳးမွာ အစိုးရက တကယ္တမ္းေျပာမယ္ဆိုရင္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူတာမ်ိဳးေတြ မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ အခုအခ်ိန္က်ေတာ့ တိုင္းမ္ မဂၢဇင္းႀကီးက ေဖာ္ျပလုိက္ျပီးဆိုတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့ သမၼတရံုးကေနျပီးေတာ့ တိုင္းမ္မဂၢဇင္းကို ကန္႔ကြက္ပါတယ္ဆိုတဲ့ စာပို႔တယ္။ အနည္းဆံုးအားျဖင့္ ဒါကိုေတာ့ သူတို႔လုပ္ေဆာင္မယ္။

သာသနာ့/သံဃာ့ အသိုင္းအဝိုင္းထဲမွာလည္း ျပန္ႀကည့္မယ္ဆိုရင္ ေစာေစာပိုင္းတုန္းကတည္းက ဒီလူမ်ိဳးေရးအထိကရုန္းေတြ ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဒုကၡသည္ေတြကို လူမ်ိဳးမေရြး ဘာသာမေရြး ကယ္တင္ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့တယ္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြလည္းပဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ေစာေစာပိုင္း တုန္းက လူမသိေပမယ့္လို႔ အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ဒီအေၾကာင္းေတြကို လူေတြက ေျပာလာၾကတယ္။ Facebook တို႔လိုမ်ိိဳး ေနရာေတြမွာ သံဃာေတြရဲ႕ေကာင္းမႈေတြကို ေဖာ္ျပလာၾကတယ္။ ေနာက္ျပီး တခ်ိန္းတည္းမွာလည္းပဲ အခု မေန႔တေန႔ကပဲ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးလို အေက်ာ္အေမာ္ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြ ကေနျပီးေတာ့ ဒီလူမ်ိဳး ေရးကိုေစာင္းေပးျပီးေတာ့ လုပ္မယ့္အစားကို အကုန္လံုး မွ်မွ်တတျဖစ္ဖို႔ စဥ္းစားသင့္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳး ဆင္ျခင္ဥာဏ္သံုးဖို႔ဆိုတာမ်ိဳး မိန္႔ၾကားလာတာမ်ိဳးေတြ က်ေနာ္တို႔ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေတြကိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္ လႈပ္ရွားမႈမျဖစ္ဘူးလား ျဖစ္တယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ အျပဳသေဘာကိုေဆာင္လာတဲ့ လႈပ္ရွားမႈမ်ိဳးလို႔ က်ေနာ္အေနႏွင့္ ျမင္ပါတယ္။ ေနာက္တခုကေတာ့ က်ေနာ္ ေထာက္ျပခ်င္တာတခုကေတာ့ ဒီအရင္တုန္းက မွန္ပါတယ္ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းမ္တို႔လို႔  Newsweek တို႔လို မဂၢဇင္းမ်ိဳးကို ဖတ္ခြင့္မရဘူး။  သို႔ေသာ္ အခုေလာေလာဆယ္ က်ေနာ္တို႔သိရတဲ့ အေနအထားအတိုင္းဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီတိုင္းမ္မဂၢဇင္းဟာကို ဘာသာျပန္ျပီးေတာ့ ရန္ကုန္တိုင္းမ္ မဂၢဇင္းမွာ ေဖာ္ျပခြင့္ေပးေပမယ့္လို႔ ဒီတိုင္းမ္မဂၢဇင္းကို သြားတဲ့ Website ကို  သူတို႔ ဒီလက္ရွိ အစိုးရကေနျပီးေတာ့ ပိတ္ထားတာကို က်ေနာ္တို႔ ႀကားရပါတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ အဲဒီ မဂၢဇင္းကို ဗမာျပည္ထဲ တင္ခြင့္ ေပးမယ္မေပးဘူး ဖတ္ခြင့္ ေပးမယ္မေပးဘူး ဆိုတာေတာင္္မွ က်ေနာ္တို႔ မသိရေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ၾကားရတဲ့သတင္းေတြအရေတာ့ ဒီမဂၢဇင္းကို ပိတ္မယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳး က်ေနာ္တို႔ ႀကားရပါတယ္။ ဒါကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ မီဒီယာကို အသံုးခ်ျပီးေတာ့ အစိုးရအေနႏွင့္ တနည္းတဖံု လႈပ္ရွားေနတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳးလို႔ ထင္တယ္။

ဦးဝင္းတင္ ။ ။ က်ေနာ္တို႔ မီဒီယာေတြကလည္း ခုနကေျပာသလို က်ေနာ္ မီဒီယာတခုမွာ က်ေနာ္ ေျပာတာရွိပါတယ္။ ဥပမာဆိုရင္ေတာ့ ဦးဝီရသူ တို႔ေျပာတဲ့ဟာႏွင့္ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ က်ေနာ္ ဘာမွမေျပာခ်င္ဘူး။ ဦးဝီရသူ လုပ္တာေတြဘာေတြကိုလည္း က်ေနာ္ မွားတယ္မွန္တယ္ မေျပာခ်င္ဘူး။ ေကာင္းတယ္ ဆိုးတယ္လည္း က်ေနာ္ သိပ္မေျပာခ်င္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒါလူတိုင္းလည္း သိေနတဲ့ ကိစၥ။ ေနာက္ျပီးေတာ့ တခ်ိဳ႕ဟာေတြက က်ေနာ့္အယူအဆအရဆိုရင္ေတာ့ သိပ္ျပီးလုိအပ္တဲ့ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ အဲ့ဒီ သူရဲ႕အေနအထားေတြကလည္း သိပ္ျပီးေတာ့ ေကာင္းလွတဲ့အေနအထား မရွိတဲ့အတြက္ တျခားမီဒီယာ ေတြက သူ႔ကို ေဝဖန္တယ္အျပစ္တင္တယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္ ျပည္ပမီဒီယာေတြ မွားတယ္မွန္တယ္ က်ေနာ္မေျပာ ခ်င္ဘူး။ သို႔ေသာ္ တဘက္ကေနက်ေနာ္ ဘာေျပာခ်င္လဲဆိုေတာ့ ျပည္ပမီဒီယာေတြကေနျပီးေတာ့ ေဝဖန္တဲ့ေန ရာမွာ ဗုဒၶဘာသာကို ေဝဖန္တဲ့ေနရာမွာ ဗုဒၶဘာသာကို အၾကမ္းဖက္ဝါဒဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ အၾကမ္းဖက္ပံုရိပ္ေတြ ရွိတယ္ဆိုတာမ်ိဳး ေရးတဲ့ဟာမ်ိဳးက်ရင္ေတာ့ က်ေနာ္က သိပ္လက္မခံခ်င္ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒါ ဘာသာတခုလံုးႏွင့္ပတ္သက္ေနတဲ့ကိစၥ။ ဦဝီရသူႏွင့္ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ သူ ေဝဖန္လို႔ ရတယ္။ ဦးဝီရသူရဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ေရးပဲ ေဝဖန္ေဝဖန္ သူရဲ႕ လုပ္ေဆာင္္ခ်က္ေတြ ဘာေတြလည္း Perfect ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မယ္။ အက်ိဳးသင့္အေၾကာင္းသင့္ အကုန္လံုး ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မယ္။ အဲဒီအတြက္ သူကို ေဝဖန္တာ က်ေနာ္ ဘာမွမေျပာခ်င္ဘူး။ သို႔ေသာ္ ဗုဒၶဘာသာလိုဟာမ်ိဳး ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လုပ္တဲ့ဘာသာရပ္တခုကို ဒီအၾကမ္းဖက္ဝါဒႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္တယ္ သို႔မဟုတ္လည္း ရဟန္းေတာ္တပါးကို ဘင္လာဒင္လုိဟာမ်ိဳးႏွင့္ ႏႈိုင္းယွဥ္ေလာက္တဲ့အထိ ျဖစ္လာတာမ်ိဳး ျဖစ္လာရင္ေတာ့ အဲဒီေလာက္ထိ ကမာၻ႔သတင္း စာနယ္ဇင္းဖက္ကလည္း ထိန္းသိမ္းဖို႔ေတာ့ နားလည္ဖို႔ေတာ့ လုိလာမယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။

ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ ဆရာ။ က်ေနာ္ ဒီမဂၢဇင္းကို ဖတ္ၾကည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီမဂၢဇင္းဟာ ဦးဝီရသူကို မ်က္ႏွက္ဖံုးမွာ တင္ထားေသာ္ျငားလည္း မဂၢဇင္းထဲမွာေတာ့ ပထမပုိင္း ေလးပံုတစ္ပံုေလာက္က ဒီအာရွတိုက္ႏွင့္ ဘာသာေပါင္းစံုအေၾကာင္းကို ေရးထားပါတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ဦးဝီရသူအေၾကာင္းကို ေရးပါတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ သိရိလကၤာႏိုင္ငံက လႈပ္ရွားမႈေတြ ဘာသာေရးႏွင့္ ပတ္သက္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြအေၾကာင္းေရးပါ တယ္။ ျပီးေတာ့ ထိုင္းႏိုင္ငံအေၾကာင္းေရးပါတယ္။ ဒါေတြကို ျပန္ႀကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဦးဝီရသူအေၾကာင္းက ေလးပံုတစ္ပံုေလာက္ပဲ ပါပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ပါတဲ့အထဲမွာလည္း  အဲဒီအခ်က္အလက္ေတြက က်ေနာ့္ အျမင္အရ ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်ေနာ္မသိတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ မပါပါဘူး ခင္ဗ်။ ေနာက္ျပီး တခ်ိဳ႕အခ်က္ အလက္ေတြဆိုရင္ တိုင္းမ္မဂၢဇင္းက မေဖာ္ျပတဲ့အခ်က္ေတြေတာင္ ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒါကို ေထာက္ၾကည့္ ျခင္းအားျဖင့္ တိုင္းမ္မဂၢဇင္းကေရးတဲ့ကိစၥဟာ က်ေနာ့္အျမင္အရ မဟုတ္တာေတြ မမွန္တာေတြ ေရးတယ္ ခ်ဲ႕ကားျပီးေရးတယ္လို႔ က်ေနာ္ မျမင္ပါဘူး။ သူေရးတာကေတာ့ အဓိကအားျဖင့္ ဦးဝီရသူႏွင့္ ေျပာခဲ့တဲ့ အင္တာဗ်ဴးကိုပဲ အဓိကထားျပီး ေရးခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ဦးဝီရသူကို အၾကမ္းဖက္လုပ္ငန္းေတြမွာ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ေဆာင္ရြက္တယ္ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ိဳးစြပ္စြဲထားတာလည္း တခုမွမပါပါဘူး။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဦးဝီရသူကို ကာကြယ္ေျပာတာမ်ိဳးေတာ့ သိပ္မရွိၾကဘူးေပါ့။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့လည္းပဲ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ကေတာ့လည္းပဲ ကာကြယ္ၾကေကာင္းၾကမွာေပါ့။ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အဓိကထား ေဆြးေႏြးလိုတဲ့ အပိုင္းမဟုတ္ပါဘူး။ ေနာက္တခုက Buddhist Terror ဆိုတဲ့အသံုးအႏႈန္းကို လူေတြက နည္းနည္း ခံျပင္းၾကတယ္။ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕အၾကမ္းဖက္တဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြဆုိျပီးေတာ့ သံုးတာကို သိပ္ျပီးလက္မခံခ်င္ၾကဘူး တခ်ိဳ႕ကလည္း ဆရာ။

ဦးေမာင္ေမာင္ျမင့္ ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္။  ဒီ Buddhist Terror ဆိုတဲ့သေဘာ ဒီဗုဒၶဘာသာႏွင့္ အၾကမ္းဖက္မႈကို တြဲျပီး သံုးတဲ့ကိစၥဟာ သူတို႔မွာ သံုးစရာ ေနာက္ျပီးေတာ့ ျပစရာ အေထာက္အထားေတြ ရွိလို႔သာ ေရးလာတာလို႔ က်ေနာ္ျမင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ေတြ မြစ္စလင္အၾကမ္းဖက္သမားေတြ ဆိုျပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေတြ ၾကားခဲ့တာ သိခဲ့တာ က်ေနာ္တို႔ အမ်ားႀကီးပါ။ မြစ္စလင္ေတြလည္း တကယ္ပဲ အၾကမ္းဖက္ခဲ့လို႔ ဒီအေမရိကားမွာဆိုရင္ အသိဆံုးပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို ဒီဘာသာတရားတခုကို ခ်ံဳျပီးေျပာတာကိုေတာ့ မြစ္စလင္ကိုပဲေျပာေျပာ ဗုဒၶဘာသာကိုပဲေျပာေျပာ ခရစ္ယာန္ကိုပဲေျပာေျပာ ခ်ံဳျပီးေျပာတယ္ဆိုရင္ေတာ့ လက္ခံႏိုင္စရာ မရွိပါဘူး။ ဒါကိုေတာ့ က်ေနာ္ လက္ခံပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္းပဲ က်ေနာ္တို႔ကို အေျပာခံထိတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔မွာ အေျပာခံထိစရာအေၾကာင္းေတြ ရွိေနလို႔တာ အေျပာခံထိတယ္လို႔ က်ေနာ္မွတ္ယူပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ေသာတရွင္မ်ား ခင္ဗ်ာ။ တကယ္ေတာ့ လူ႔သဘာဝက မဖတ္ရဘူးလို႔ ပိတ္ပင္ထားေလ ပိုဖတ္ခ်င္ေလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ လူေတြဟာ အလုအယက္ရွာေဖြ ဖတ္ရႈရင္းႏွင့္ ဒီလုိဖတ္တဲ့လူေတြကို အစိုးရက အေရးယူရ ဖမ္းဆီးရ ဒါႏွင့္ ျပႆနာေတြေတာင္ ပိုျပီးေပၚလာႏိုင္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ရိုးသားစြာ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ ဖတ္ခ်င္တဲ့လူ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဖတ္ႏိုင္တယ္လို႔ လြတ္ထားေပးလိုက္ရင္လည္းပဲ လူေတြရဲ႕ စိတ္ဝင္စားမႈ ေလ်ာ့နည္းျပီးေတာ့ ဒီေဆာင္းပါးရဲ႕ ဂယက္ရိုက္ခက္မႈဟာ ဒီေလာက္ေတာင္မွ ျပင္းထန္လာစရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ဘူးလို႔ ထင္မိပါေႀကာင္း ေျပာၾကားရင္း ဒီေန႔ အစီအစဥ္ကို နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ ပါတယ္။
   

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.