Tuesday, September 4, 2012

စစ္ေတြတြင္ အၾကမ္းဘက္ တိုက္ခိုက္ခံခဲ့ ရေသာ မြတ္စလင္မ္တို႔ႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး (၂)

 
ၾသဂုတ္၊ ၂၉၊ ၂၀၁၂



ေမး။ အစ္ကုိ႕နာမည္ဘယ္လုိေခၚလဲမသိဘူး ?
ေယာက်ၤား ကၽြန္ေတာ့္နာမည္ ဦးတင္ေရႊပါ။
ေမး။ ဘယ္မွာေနလဲမသိဘူးခင္ဗ် ?
ေယာက်ၤား ၿမိဳ႕သူႀကီးကပါ။
ေမး။ ေအာ္ အဲဒီေတာ့ အဲဒီမွာ ၿမိဳ႕သူႀကီးမွာ ဘယ္ေန႕ကစၿပီးေတာ့ ျပႆနာတက္လဲေပါ့ေနာ္။
ေယာက်ၤား ဒီလ ၆ လပုိင္း ၁၂ နာရီမွာ ေလာက္မွာစတာပါ။
ေမး ေအာ္ ဘယ္လုိျဖစ္လဲ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ နည္းနည္းေျပာျပပါလား ?
ေယာက်ၤား ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ သူတုိ႕လူအုပ္ႀကီးက ဘုန္းႀကီးေတြပါတယ္။ ရပ္ကြက္ဥကၠ႒ႀကီးပါတယ္။ ရပ္ကြက္သားခ်င္း ရပ္ကြက္လူႀကီးေတြပါတယ္။ အကုန္လုံးသူတုိ႕၀ုိင္းၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ကုိ အုပ္… … ႕တယ္။ ခဲေတြနဲ႕ေပါက္တယ္။…. … ကုိ ခဲေတြနဲ႕ေပါက္ေတာ့ ခဲက လူေပါင္းသုံးေထာင္ေလာက္ရွိတယ္ သူတုိ႕။ လူေပါင္းသုံးေထာင္ေလာက္က ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ျခံပတ္ပတ္လည္၀ုိင္းၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ကုိ ဂ်င္နဲ႕ ခဲေတြနဲ႕ေပါက္တယ္။ ေပါက္ၿပီးေတာ့ သူတုိ႕ အိမ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အိမ္ထဲ၀င္လာတယ္။ အိမ္ထဲ၀င္လာၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အိမ္ကပစၥည္းေတြကုိ အကုန္လုံးေျပာင္းတယ္သူတုိ႕။ ကၽြန္ေတာ္က အိမ္ထဲမွာ။ ေပအိမ္က ေပပတ္ပတ္လည္ ေပ ၁၂၀ ရွိတယ္ ေပက အိမ္က။ အိမ္ကေရွ႕တစ္လုံး ေနာက္တစ္လုံး ကၽြန္ေတာ့္မွာ။ အိမ္ကတုိက္အိမ္ေပါ့။ သူတုိ႕ အဲဒီလုိ အိမ္ကပစၥည္းေတြကုိသူတုိ႕ အကုန္လုံးထုတ္တယ္ ကားနဲ႕ ေထာ္လာဂ်ီနဲ႕ ကားနဲ႕ေပါင္းၿပီး ေျပာင္းၿပီးယူၿပီးေတာ့္။ ဘုန္းႀကီးေတြနဲ႕ သူတုိ႕ရခုိင္ေတြအကုန္လုံး။ ေျပာင္းၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ အိမ္အေပၚတက္လာတယ္။ အေပၚတက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္အမ်ဳိးသမီးနဲ႕ ကၽြန္ေတာ့္အေမရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အမ်ဳိးသမီးကုိက်ေတာ့ ဟုိဥစၥာလုပ္လုိက္တယ္။ လွံနဲ႕ထုိးလုိက္ၿပီးေတာ့ မီးနဲ႕တုိက္တယ္ သူ႕ကုိ။ မီးနဲ႕တုိက္လုိက္တယ္။ ေရႊေတြေတာင္းတယ္ သူတို႕ေတြက။ ေရႊေတြေတာင္းတယ္။ ေရႊေတြဘာေတြအကုန္လုံးေပးလုိက္တယ္။ ေပးၿပီးေတာ့လည္း သူတုိ႕လက္မခံဘူး။ ေနာက္ေခါင္းေတြကုိ ဓားနဲ႕ခုတ္တယ္။
မိန္းမ ေရႊေတြေငြေတြ အကုန္လုံးေပးထားလုိက္ပါတယ္။ ေခါင္းေတြကုိလည္း ရုိက္တယ္။ ကၽြန္မတုိ႕မိသားတစ္စုလုံးမွာ။


ေမး လက္ေလးတစ္ခ်က္။ လက္ေတြျပန္ျပၾကည္႕ပါဦး။ လက္လက္လက္
မိန္မ ခ်ဳပ္ထားတာပဲ။
ေမး ေအာ္ တုတ္ ေပါက္သြားတာလား ထုတ္ျခင္းေပါက္သြားတာလား ?
ေယာက်ၤား ဟုတ္တယ္။ … … … လွံနဲ႕ထုိးလုိက္တာ။
ေမး ေအာ္ ဟုတ္ၿပီ။
မိန္းမ ဒီဘက္မွာလည္း ထုိးေသးပါတယ္။ ဒီမွာ မီးဒဏ္ရာ ေခါင္းေတြမွာေရာ ေခါင္းေတြမွာပါ … နဲ႕ ရုိက္ထားတာပါ။ အကုန္လုံးခ်ဳပ္ထားရပါတယ္ ေခါင္းမွာ။
ေမး ေအာာ္။ ေအာ္ ဟုတ္ၿပီ။ အစ္ကုိကလက္ထိသြားတာလား ?
ေယာက်ၤား ကၽြန္ေတာ့္လက္ကုိေပါ့ သူတုိ႕ … … … ဓားနဲ႕ ဟုိဥစၥာ လမ္းမွာထိသြားတာ။
မိန္းမ မထိဘူး ပုိက္နဲ႕လမ္းမွာ ထိသြားတာပါ။
ေမး ေအာ္
မိန္းမ အရပ္နဲ႕မမွီလုိ႕ ကေလးေလးပါ။ အဲဒီကေလးေလးက လွံကုိင္ … … လုိက္ခဲ့တာပါ။
ေယာက်ၤား ကၽြန္ေတာ့္အေမကုိ ဆက္ရွင္းၿပီးေတာ့ သူတုိ႕ႏွစ္ပုိင္း ပုိင္းလုိက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္အေမနဲ႕ ကၽြန္ေတာ့္အေဒၚကုိ။
ေမး ဟာ
ေယာက်ၤား ကၽြန္ေတာ့္အေဒၚကုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အိမ္ထဲကေနခ်ၿပီးေတာ့ ခုတ္တာသူတုိ႕။ အိမ္အေပၚကေနၿပီးေတာ့ ေအာက္ထပ္မခ်တဲ့လူကုိ လူအုိႀကီးကုိ။ အဲဒီလုိခ်ၿပီးေတာ့ သူတုိ႕ခုတ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အေမနဲ႕ ကၽြန္ေတာ့္အေဒၚကေသတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေနာက္ကေလးေလးတစ္ေယာက္ရွိေသးတယ္။
မိန္းမ ကေလးေလးရွိပါတယ္။
ေယာက်ၤား ကၽြန္ေတာ့္သားေလး အၿမႊာပူးႏွစ္ေယာက္က ကၽြန္ေတာ္တုိ႕မွာ ဒီမွာ မ်က္စိမွာတစ္ေယာက္ခ်တယ္။ ေနာက္ေခါင္းမွာ ခုတ္လုိက္တယ္တစ္ေယာက္။ တစ္ခါတည္းနဲ႕ အဲဒါေနာက္တစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အိမ္ေဘးနားကတစ္ေယာက္က သူ႕ကုိတစ္ခါတည္း တစ္ျခမ္းခုတ္လုိ္က္တာမွာ ဒီလုိႏွစ္ပုိင္း ပုိင္းသြားတာ။ အဲဒီေတာ့ သူလည္းေဆးရုံကုိ ကၽြန္ေတာ္နဲ႕ အတူတူပါသြားတယ္။ ပါသြားတဲ့အခါမွာ သူကေသတာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ သူ႕ကုိရဲကေခၚၿပီးေတာ့ အေသသတ္လုိက္တာ သူ႕ကုိ။ လွံနဲ႕ထုိးၿပီးေတာ့။
ေယာက်ၤား … .. ေဆခန္းကုိေခၚတဲ့လူ သူ႕ကုိ။ သူ႕ကုိနာမည္ေတြေမး။ မင္းဘယ္သူ႕သားလဲဆုိၿပီးေတာ့ မူစာ့သားေျပာလုိ႕ သူ႕ကုိ မီး မီးတုိက္တယ္ဆုိၿပီးေတာ့ ေျပာၿပီးေတာ့ သူ႕ကုိလူေတြရုိက္ပစ္လုိက္တယ္ ေသေအာင္ အေသသတ္ပစ္လုိက္တယ္။
ေမး ေအာ္ ဒါဆုိလုိ႕ရွိရင္ အစ္ကုိကမီးတုိက္တယ္ဆုိၿပီးေတာ့ နာမည္ထြက္တာလား ?
ေယာက်ၤား ေအး အဲဒီလုိမ်ဳိး။ ကၽြန္ေတာ္တုိက္တာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေကာင္ေလးကုိ တုိက္တယ္ဆုိၿပီးေတာ့ ေခၚတာ။
မိန္းမ သူ႕တူေလးပါ။ သူ႕တူေလးပါ။ သူ႕တူေလးပါ။ ကၽြန္မတုိ႕အိမ္မွာ အကုန္လုံးေခၚထားပါတယ္။ ဒီရပ္ကြက္ကလူေတြ အကုန္လုံး ကၽြန္မတုိ႕အိမ္က လူကုိ လုံျခဳံေရး
ေမး အဲဒီေတာ့ အခုဟာက အဓိက ကေတာ့ သူတုိ႕ေတြက ဘာလဲ ဟုိ ဒီ မြတ္စလင္မ္ေတြက မီးလုိက္ရႈိ႕လုိ႕ ဒီ မြတ္စလင္မ္ေတြကုိ
မိန္းမ မဟုတ္ဘူး။ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မတုိ႕အိမ္မွာအကုန္လုံး ေခၚထားပါတယ္။ တစ္ေယာက္မွ ေပးမရႈိ႕ပါဘူး။ ရခုိင္ေဘးပတ္လည္ပါ။ ကၽြန္မတုိ႕အိမ္မွာေဘးပတ္လည္။ ဒီေဘးပတ္လည္က ရခုိင္ပါ။ ရခုိင္ေဘးပတ္လည္ထဲမွာ ကၽြန္မတုိ႕တစ္အိမ္တည္းဆုိေတာ့ ကၽြန္မတုိ႕ ဒီအိမ္နီးသားခ်င္းေတြကုိ ေခၚၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတုိ႕အိမ္မွာ လုံျခဳံမႈရွိေစဖုိ႕ရာ ထားပါတယ္။ လူအေယာက္ႏွစ္ဆယ္ သုံးဆယ္ေလာက္ရွိပါတယ္ ကၽြန္မတို႕အိမ္အေပၚမွာ။ ကၽြန္မအေမတုိ႕ မိသားစုေတြ အခုမွ၀င္ေနတာပါ။ အဲဒါကုိ ေအာက္ကေန ထုၿပီးေတာ့ ရွာပါတယ္ အကုန္လုံးကုိ။ ေနအိမ္ေတြကုိ ထုၿပီးေတာ့ စြန္႕ေဟ့ စြန္႕ေဟ့ဆုိၿပီးေတာ့ ရွာတဲ့အခါ အကုန္လုံးဆင္းရပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႕ အိမ္နီးသားခ်င္းေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အကုန္လုံး ဆင္းၿပီးေတာ့ ဆင္းၿပီးေတာ့ ရုိက္သတ္တယ္။ … ကုိပါ ထုတ္ၿပီးေတာ့ အကုန္လုံး ဓားေတြနဲ႕ တုတ္ေတြနဲ႕ အဲဒီလမ္းနားတင္ရုိက္သတ္တယ္။ ရုိက္တဲ့အခါ လုံျခဳံေရးေတြလာတယ္။ လုံျခဳံေရးေတြဆီကလည္း ရုိက္ေနတုန္းပါ။ ရုိက္ေနတုန္းပါ။ … … .. စစ္တပ္ကေရာက္တဲ့အခါမွာ ကၽြန္မတုိ႕ အကူအညီေပးပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ ေဆးရုံပုိ႕ပါတယ္။
ေယာက်ၤား မြတ္စလင္မ္ေတြ မီးမရႈိ႕ဘူး။ မြတ္စလင္မ္ေတြက ရခုိင္ရြာမွာ မြတ္စလင္မ္ကၽြန္ေတာ္တုိ႕အိမ္ သုံးအိမ္ပဲရွိတာ။
ေမး အဲဒီေတာ့ ဒီမွာေမးခြန္းတစ္ခုေပါ့ ေပၚလာတာ။ ဟုိဟာ လုံျခဳံေရးရွိေနတဲ့ ရဲရွိေနတဲ့အခ်ိန္မွာရုိက္တယ္။
မိန္းမ လုံျခဳံေရရွိမွ … … … ကၽြန္မတုိ႕ကလုံျခဳံေရးရွိေနၿပီဆုိၿပီး စိတ္ေအးၿပီးေတာ့ တစ္ခုမွမလုပ္ပါဘူး။ ေရႊေတြ ေငြေတြ အကုန္လုံးအဲဒီေနရာမွာေပးထားပါတယ္ ကၽြန္မတုိ႕က အဲဒီမွာ စလင္းဘတ္အိတ္ေတြပါ ထားၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတုိ႕က တုိက္ … ထိပ္မွာ ထၿပီးေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆးေနပါတယ္။ လုံျခဳံေရးရွိတယ္ဆုိၿပီးေတာ့
ေယာက်ၤား လုံျခဳံေရး ေရွ႕ကရုိက္တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕လည္း စိတ္ေအးေအး
ေမး ေအာ္ ဒါဆုိ ရဲလုံျခဳံေရးရွိတဲ့အခ်ိန္မွာ
မိန္းမ ရဲလုံျခဳံေရးေရွ႕ကပဲ ရုိက္တာပါ ကၽြန္မတုိ႕ကုိ
ေမး ေအာ္
မိန္းမ ရဲလုံျခဳံေရးေရွ႕က ဓားရွည္ေတြနဲ႕ အကုန္လုံးပါလာၿပီးေတာ့ ရပ္ကြက္ကလူေတြလည္း ပါ ပါတယ္။ ရပ္ကြက္ကလူေတြက လုိက္ျပပါတယ္။ အကုန္လုံးလုိက္ျပၿပီးေတာ့ တစ္ျခားရပ္ကြက္ေတြက လူေတြက ရုိက္ၾကပါတယ္။ ဓားျပတုိက္ပါတယ္။
ေယာက်ၤား လုံထိန္း လုံထိန္းပါ။ လုံထိန္းကားႏွစ္စင္းရွိပါတယ္။ ရပ္ကြက္ ဥကၠ႒ ဦးေငြေၾကာင္ကုိယ္တုိင္ ပါတယ္။ လူေတြလည္း အကုန္လုံးကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ျပလုိ႕ရေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ရပ္ကြက္ကလူေတြ ဓားျပစတုိက္တာ ကၽြန္ေတာ့္တုိ႕ဥစၥာယူ။

မိန္းမ ကၽြန္မတုိ႕ အကုန္လုံးမွတ္မိပါတယ္။ ဓားျပတုိက္တဲ့ ေရႊေတြ ေရႊေတြ ယူသြားတဲ့ အကုန္လုံးရွိသမွ်ပစၥည္းဥစၥာေတြယူသြားတဲ့ လူေတြကုိမွတ္မိပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႕ေရွ႕ကပဲ ယူသြားတာပါ အကုန္လုံး ကၽြန္မတုိ႕အိမ္ကတီဗီြ ေတြ ကေလးတီဗြီ ၿပီးေတာ့ အကုန္လုံးတီဗြီေတြ ခ်သြားပါတယ္။ သူတုိ႕ပစၥည္းေတြကုိ ကၽြန္မတုိ႕ရွိေနတုန္းမွာပဲ အကုန္လုံးေထာ္လာဂ်ီနဲ႕လာၿပီးေတာ့ အကုန္လုံးယူသြားတာပါ။ ကၽြန္မတုိ႕ေရွ႕ကယူသြား တာပါ။ ကၽြန္မတုိ႕ပစၥည္းေတြကုိ။ သူတုိ႕ ပုိင္ဆုိင္တဲ့ ပစၥည္းေတြ ေတာင္ အကုန္လုံးခ်သြားပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႕အိမ္မွာအျပည္႕ပါ။ ေမးၾကည္႕လုိ႕ရပါတယ္ အကုန္လုံးကုိ။
ေယာက်ၤား ကၽြန္ေတာ္ကအရင္က … … … ။
ေမး ေအာ္ ဟုတ္ၿပီ။
မိန္းမ ေနဦးဟုိမွာ ေဘာက္ခ်ာေလးေတြရွိပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႕မွာ။ ေရႊ၀ယ္ထားတာေတြလည္း အကုန္လုံး ေဘာက္ခ်ာရွိပါတယ္။ ေရႊဆုိင္ေတြ။
ေမး အဲဒီေတာ့အခုလက္ရွိကေတာ့ အခုေပါ့ေနာ္။ တစ္ကယ္လုိ႕အေျခအေနေအးခ်မ္းတည္ျငိမ္ရင္ အခုလက္ရွိ ဆုိင္ရွိတယ္ေျပာတယ္ ဟုတ္လား ?
ေယာက်ၤား ဆုိင္လည္း ဆုိင္ခန္းလည္းျဖဳတ္သြားၿပီ။ အကုန္ယူသြားၿပီ သူတုိ႕။ ကၽြန္ေတာ္ဆုိင္က ပစၥည္းလည္းဘာမွ မရလုိက္ဘူး။ ဆုိင္ကုိလည္း ျဖိဳပစ္လုိက္ၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ဆုိင္ကုိေလ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ကုိေဆးရုံမွာတက္တုန္းကလည္း သူတုိ႕ကလာၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕သူႀကီးရပ္ကြက္ ဥကၠ႒ကုိယ္တုိင္က လွမ္းေျပာၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ပါ သစ္ကၽြန္းပုိ႕ခုိင္းလုိက္တယ္။ ေဆးရုံမွာေခၚတယ္ ဓားရွည္နဲ႕လာတယ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ကုိ။ ခုိး ခုိးလာတယ္။ ေဆးရုံမွာ ေဆးရုံအေမွာင္ခန္းထဲမွာ ထားထားတာကၽြန္ေတာ္တုိ႕ကုိ။ ေလွနဲ႕ခုိးခုိးလာတာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ မိသားစုကုိ။ မေသမရွင္ေအာင္လဲလုိ႕ အေသ မေသလုိ႕ ေသေအာင္ေသျခင္းမ်ဳိးလာတာ။
ေမး ေဆးရုံအေမွာင္ခန္းထဲမွာ။
မိန္းမ ဆုိင္ရွိပါတယ္။ ဆုိင္လိပ္စာလည္း ရွိပါတယ္။ ဆုိင္ကပစၥည္းေတြလည္း အကုန္ထုတ္ၿပီးေတာ့ ယူသြားပါတယ္ သူတုိ႕။ ေဆးရုံမွာေခၚတယ္။ ကၽြန္မတုိ႕အေမွာင္ခန္းထဲမွာေနရပါတယ္။ အေမွာင္ခန္းထဲမွာ ေနခဲ့ရတာပါ။ ဟုတ္တယ္ ေဆးရုံမွာ အေမွာင္ခန္း အေမွာင္ခ်ၿပီးေတာ့ေနခဲ့ရပါတယ္။ အျပင္ကေနၿပီးေတာ့ ရခုိင္ေတြ
ေမး ေအာ္။
ေယာက်ၤား ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ကုိ … … က ဦးပဥၹင္းတစ္ေယာက္က ဘာေျပာလဲဆုိရင္ မင္းတုိ႕ကုိ ဒီကုလားေတြကုိ ဘာျဖစ္လုိ႕ ဒီမွာေဆးကုဖုိ႕ယူလာတာလဲတဲ့ ဒီေကာင္ေတြကုိ အျပတ္အသတ္မရွင္းပစ္လုိက္ဘူးလားတဲ့။ အဲဒါ ဦးပဥၹင္းတစ္ေယာက္ကုိယ္တုိင္ေျပာတာ ဆရာ၀န္ႀကီး ဦးပဥၹင္း အဂၤလိပ္စကားနဲ႕။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ဆီက။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕က … …
မိန္းမ အဂၤလိပ္စကားနဲ႕ေျပာတာပါ။ ကၽြန္မတုိ႕က ဗမာစကားလည္းနားလည္တယ္။ ရခုိင္စကားလည္း နားလည္တယ္သူဆုိေတာ့ အဂၤလိပ္စကားနဲ႕ေျပာတာပါ သူတုိ႕က … … အဲဒီလုိမ်ဳိးပါ။
ေမး ဆုိေတာ့ တစ္ကယ္လုိ႕ေပါ့ အေျခအေနေအးခ်မ္းတည္ျငိမ္လုိ႕ရွိရင္ မိမိေနရာမွာ မိမိဆုိင္ျပန္ဖြင့္ခ်င္တဲ့ဆႏၵရွိလား? မိမိအိမ္မွာ မိမိျပန္ေနဖုိ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိလား ?
ေယာက်ၤား သူတုိ႕လူအုပ္ထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ေနလုိ႕ေတာ့ရမွာမဟုတ္ဘူး မာမူ။ အေျခအေနက သိပ္ေကာင္းမွာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕ပစၥည္းက ဘာမွမက်န္တဲ့အခါ မာမူ၊ ေနရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႕က အဲဒါ မြတ္စလင္မ္ဆုိရင္ ရြာကမုိ႕။ ကာဖိရ္ ရခုိင္အုပ္စုထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႕က သုံးအိမ္ပဲရွိတယ္။ သုံးအိမ္ပဲရွိတယ္။
မိန္းမ လုံး၀ … … … ။ အကုန္လုံး ဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္ပါၿပီ။ ရခုိင္ ရခုိင္အုပ္စုထဲမွာပါ။ သုံးအိမ္ ကၽြန္မတုိ႕အိမ္ရယ္ တစ္ျခားေယာင္းမရွိ
ေမး ေအာ္ ဟုတ္ၿပီ။http://news.mmsy.info/news/5400

မွကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.